Protestantse Gemeente Hindeloopen

Interieur

Na onderzoek, zijn kerkzaal en hal in het voorjaar van 2020 in de oorspronkelijke kleuren teruggebracht.

Naamborden Naamborden

Op de naamborden staan alle predikanten die hier dienden sinds onze stad in 1580 tot de Reformatie overging.

Orgel

Het orgel kwam in 1868 uit de kerk van Oosterbierum (daar was het in 1665 geplaatst). Het binnenwerk van het instrument dateert uit 1813, terwijl de kas (behalve de ornamentiek) in 1719 gemaakt is door Jan Harmensz.

Onze kerk beschikt over een prachtige akoestiek.

Kronen

Binnen hangen zes koperen kronen, waarvan een uit 1668. Er zijn drie schildjes aangebracht, met de namen van de schenkers en een Hindelooper fluitschip.